multiversum.com.pl

PrestaShop vs Shopify — którą platformę e-commerce wybrać?

PrestaShop vs Shopify — którą platformę e-commerce wybrać?

Zanim zarobisz swoje pierwsze pieniądze na handlu internetowym, musisz ogarnąć szereg kwestii technicznych. Plan to dopiero początek. Kiedy już zwizualizujesz sobie swój przyszły biznes internetowy, możesz przejść do działania. Czeka Cię zakup domeny, hostingu oraz najważniejsza kwestia, czyli wybór platformy do prowadzenia e-handlu. Którą platformę wybrać, żeby szybko postawić swój sklep i mieć możliwości ciągłego rozwoju? W tym artykule poznasz 2 platformy, które Ci to umożliwiają. Ponadto dowiesz się, jak wygląda pojedynek — PrestaShop vs Shopify — pod kątem prostoty obsługi oraz możliwości rozwoju. Dzięki temu z łatwością wybierzesz idealną platformę, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Zapraszamy!

Która platforma e-commerce jest prostsza w obsłudze? Jednoznaczny zwycięzca

W takim porównaniu werdykt może być tylko jeden. Shopify jest prostszy w obsłudze niż PrestaShop. Wynika to z charakterystyki działania tych platform. PrestaShop jest platformą open source. Takie rozwiązanie daje Ci nieskończone możliwości modyfikacji i personalizacji poszczególnych rozwiązań. Shopify to platforma SaaS, w której o większość rzeczy dba samo oprogramowanie. Shopify wyręcza Cię w kwestiach, takich jak szczegółowe dbanie o bezpieczeństwo, czy aktualność oprogramowania. Kiedy działasz na PrestaShop, musisz samodzielnie pilnować takich technicznych kwestii. Ponadto Shopify jest znacznie przyjaźniejszy przy tworzeniu sklepu. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe. W PrestaShop również załatwisz mnóstwo rzeczy kilkoma kliknięciami, ale ze względu na rozbudowane możliwości nieco trudniej będzie Ci odnaleźć poszczególne funkcjonalności. Podsumowując kwestię prostoty obsługi — Shopify wypada tutaj znacznie lepiej. Ale coś za coś. PrestaShop nieco lepiej poradzi sobie przy kolejnym kryterium, czyli w możliwościach rozwoju.

Która z tych platform daje większe możliwości rozwoju sklepu internetowego?

Tutaj również mamy jednoznacznego zwycięzcę. Jak wspomnieliśmy wyżej, PrestaShop to platforma dająca nieskończone możliwości dodawania oraz modyfikowania poszczególnych funkcjonalności. Shopify nieco utrudnia stworzenie idealnego sklepu, który spełni wszystkie Twoje oczekiwania ze względu na swój model działania. W PrestaShop możesz zrobić praktycznie wszystko, co tylko będziesz chciał. Przy korzystaniu z Shopify możesz się spotkać z nieprzyjemną ścianą, która ograniczy Twoje ruchy. Jeśli planujesz stworzenie rozbudowanego sklepu i chciałbyś mieć w nim zawarte specyficzne funkcje, to PrestaShop będzie lepszym wyborem. W każdym innym razie — Shopify sprawdzi się równie dobrze i jego zestaw funkcji z pewnością Cię nie rozczaruje.

Podsumowanie

Jak to zwykle bywa przy takich pojedynkach — nie da się jednoznacznie wskazać zwycięzcy. Każda platforma ma swoje wady i zalety. Musisz przeanalizować, jakie wady jesteś w stanie zaakceptować i jakich zalet oczekujesz. Pamiętaj, że w razie problemów z wyborem możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, takich jak agencja Brand Active. To zespół ekspertów, z którym szybko założysz swój wymarzony sklep internetowy. Sprawdź sam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Menu